22
вересня відбувся районний семінар директорів шкіл з питань організації
дозвілля учнів у позаурочний час та ведення шкільної документації в
навчальному закладі.
«Сучасні
перетворення в Україні зумовлюють необхідність виховання активної та
творчої особистості. Це потребує створення соціально-педагогічних умов,
що забезпечать продуктивну навчально-творчу діяльність учнів, виховання
такого громадянина, який відчував би себе особистістю, керувався у
повсякденному житті загально-людськими моральними цінностями, міг
генерувати та реалізувати соціально значущі ідеї. Один із напрямків
нових соціальних ініціатив Президента України В.Януковича «Діти –
майбутнє України» передбачає забезпечення кожній дитині можливості для
розвитку творчих здібностей. І тут важливо не тільки виявити дитячий
талант, а і підтримати дитину, створити умови для її творчого розвитку»,
- наголосив в.о. голови райдержадміністрації Ю.В.Осовський, вітаючи
учасників семінару. Турбота про підростаюче покоління, виховання гідної
зміни – актуальний напрямок роботи на сучасному етапі розвитку
суспільства. Вирішення складних завдань формування високоморальної,
громадсько-активної й духовно багатої людини відбувається під час
виховного процесу у сім’ї та школі.
Завдання
формування всесторонньо розвинутої особистості заставляють звернути
увагу на діяльність позаурочних шкільних організацій. У цьому плані
особливе місце належить гуртковій роботі, де діти працюють за своїми
власними інтересами.
Школа
є центром усієї позакласної виховної та освітньої роботи що
здійснюється в мікрорайоні. Вона має підтримувати найтісніші зв’язки з
позашкільними закладами, допомагати їм в організації і проведенні
позаурочної діяльності з дітьми, використовувати допомогу цих закладів
для кращого розгортання позаурочної роботи серед учнів.
Начальник
відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації С.В.Кушнерик у
своєму виступі відмітив, що Президент України В.Янукович у соціальних
ініціативах «Діти – майбутнє України» ставить завдання, щоб кожна
дитина, незалежно від місця свого проживання – у столиці або у
віддаленому селищі – мала рівні можливості для додаткової освіти й
розвитку. «Президентські ініціативи спрямовані на створення можливостей
для всебічного розвитку дітей, підтримку обдарованої молоді, залучення
дітей до занять спортом, навчання у гуртках, секціях, участі в
учнівському самоврядуванні», - зауважив Сергій Валентинович. Школа є
важливим компонентом єдиної системи суспільного розвитку і виховання. Ця
система містить і навколишнє середовище, в якому відбувається їх
навчання, праця, відпочинок, також цілісну систему взаємопов’язаних
факторів виховного впливу суспільства, що існують в реальній діяльності.
Позакласна робота - це найоптимальніший майданчик для розвитку
внутрішніх сил дитини, джерело її особистісного самовираження і
самовдосконалення. Розвиток творчого мислення учнів, їх пізнавальної
діяльності, прагнення до пошуків досліджень - одна з важливих проблем
оптимізації навчання і комплексного підходу до навчально-виховної
роботи, до використання у навчально-виховному процесі різних форм,
позакласних заходів, зокрема гуртків.
Цінність
гурткової роботи полягає в тому, що вона, в деякій мірі, вирішує
проблему організації вільного часу школярів, задовольняє їх різноманітні
інтереси, активізує пізнавальну діяльність школярів, тощо.
Учасники
семінару обговорили стан справ у організації гурткової роботи, дійшовши
висновку про те, що адміністраціями шкіл створені належні умови для
продуктивної пізнавальної діяльності учнів з урахуванням їх інтересів,
нахилів та потреб. Члени адміністрації навчальних закладів відвідують
заняття з метою епізодичного контролю, надання методичної допомоги,
виявлення, вивчення та узагальнення досвіду керівників, прогнозування
подальшої їх діяльності. Контроль за станом роботи гуртків у загальноосвітніх школах здійснюють заступники директорів з виховної роботи та
навчально–виховної роботи. У школах в наявності відповідні законодавчі
та нормативні акти з організації позакласної та гурткової роботи.
Гуртки мають відповідні програми, затверджені Міністерством освіти і
науки України та авторські програми, затверджені на засіданні ради
районного методичного кабінету відділу освіти.
Учасники семінару також відвідали відкриті уроки та виховний захід у Великобагачанській ЗОШ І-ІІІ ст.




|